CME като един от лидерите в медийната индустрия активно полага усилия за намаляване на въглеродния си отпечатък. Част от предприетите в 6 държави стъпки, чрез които СМЕ цели да насърчи устойчивото поведение, включват осигуряване на устойчива верига за доставки, извършване на оперативни подобрения по време на работа, намаляване на консумацията на енергия и отпадъците и промяна на културата на всеки служител, партньор, доставчик и дистрибутор.

bTV се превърна в първата екосъобразна телевизия в България, като първа започна въвеждането на зелените практики, или т.нар. green filming, през 2022 г. Green filming сe базира на принципите за устойчивост, като основните цели биват намаляване на емисиите на парникови газове, по-ефективно използване на ресурсите и опазване на околната среда. Те се прилагат във всички елементи и етапи на телевизионната продукция – от строеж на декор, стайлинг, кетъринг, почистване, реквизит, транспорт, отпадъци и други до съдържание и постпродукция. Тези практики биват сертифицирани от albert – организация, която в сътрудничество с BAFTA – British Academy of Film and Television Arts, подпомага екологичната устойчивост на телевизионната и филмовата индустрия повече от 10 години.

Процесът по сертифициране включва, освен измерване на въглеродния отпечатък на продукциите, съставяне на план за намаляване на вредните емисии, свързани със създаването на телевизионни програми.

През лятото на 2022 г. „Гласът на България“ стана първата сертифицирана екоустойчива, въглеродно неутрална телевизионна програма у нас.

„Шоуто на Николаос Цитиридис“ беше втората телевизионна програма в България, чиито усилия в посока екосъобразен начин на живот бяха оценени с albert сертификат. Скоро последва и предаването „Преди обед“, което стартира своя екорубрика, наречена „Зелени минути“.

В началото на 2023 г. още три предавания на bTV получиха сертификация – лайфстайл предаването COOLt, публицистичното „120 минути“, както и сутрешният блок „Тази сутрин“, който също стартира рубрика с фокус върху зелени иновации и еконовини.

През лятото на 2023 г. медийната група финализира процеса по сертификация и на кулинарното предаване MasterChef, което в предишните си няколко сезона упорито следва концепцията за нулев отпадък в работата с храна по време на снимките.

Целта на bTV да сертифицира повечето си продукции продължава и през 2024 г., когато се очаква до 10 проекта да се сдобият с albert сертификат. Освен „Преди обед“, „Тази сутрин“, „120 минути“ и „CooLt”, устойчиви практики се въвеждат във „Вкусът на България“, „Аз обичам България“ и още няколко предстоящи проекта на бТВ.

Надяваме се с общи усилия да дадем добър пример за създаване на телевизия, която е природосъобразна и вдъхновява към действия за по-чиста, по-зелена планета.

Благодарим

за абонирането